Zabiegi lecznicze

1. Terapia czaszkowo-krzyżowa używa minimalnych sił przyłożenia dźwigni (kilka do kilkunastu gramów) i jest zupełnie bezpieczna i skuteczna zarówno jako forma podstawowej jak również podtrzymującej terapii m. in. w:
- bólach i zawrotach głowy
- bólach kręgosłupa
- problemach centralnego układu nerwowego
- problemach stawu skroniowo-żuchwowego
- szumach w uszach i problemach ucha środkowego
- dysleksji
- urazach okołoporodowych
- problemach trawiennych
- stanach po urazach
- skoliozach
- bólach kolkowych
- zespole napięcia przedmiesiączkowego
- nadpobudliwości u dzieci
- nerwicach
- depresjach

2. W terapii PNF, w zależności od potrzeb pacjenta, wykorzystywane są techniki uczące ruchu i koordynacji, stabilizujące, rozluźniające, mobilizujące, przeciwbólowe i inne, typowe dla metody, a także program ćwiczeń funkcjonalnych na materacu, nauka chodzenia, usprawnianie funkcji wegetatywnych (mięśni twarzy, języka oraz funkcji oddychania połykania i artykulacji), a pośrednio dochodzi również do regulacji pracy autonomicznego układu nerwowego, szczególnie podczas terapii oddechowej oraz oddziaływań w obrębie tułowia i klatki piersiowej.

3. Dobór odpowiedniego programu ćwiczeń dla każdego bez względu na wiek czy poziom aktywności fizycznej.

4. Dziecko:
- wspomagam dziecko z niskim i wysokim napięciem mięśniowym,
- asymetrią ułożeniową
- praca z dzieckiem pobudzonym jak i bardzo wrażliwym
- przyglądam się problemom ze snem i jedzeniem, zarówno pod względem mechaniki ciała jak i problemów współistniejących.
- eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych

5.Kobiety w ciąży oraz po porodzie:
- praca z zastosowaniam odpowiedniej techniki oddechowej poszczególnych faz porodu
- terapia przeciw obrzękowa
- praca z bólem okolicy lędźwiowo- krzyżowej kręgosłupa
- nauka aktywność, która zwiększa przepływ krwi przez łożysko dla dziecka i może minimalizować ryzyko wystąpienia stanu przedrzucawkowego i cukrzycy ciążowej.
- Praca z wysiłkowym nietrzymanie moczu po porodzie naturalnym.
- rehabilitacja  blizny po cesarskim cięciu.